First days... - Reisverslag uit Trowbridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie van Essen en Rianne Schaap - WaarBenJij.nu First days... - Reisverslag uit Trowbridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie van Essen en Rianne Schaap - WaarBenJij.nu

First days...

Blijf op de hoogte en volg Leonie van Essen en Rianne Schaap

28 April 2019 | Verenigd Koninkrijk, Trowbridge

Hallo allemaal!

Het was nog even stil, maar hier onze eerste blog...
Vrijdagochtend zijn wij naar Schiphol gebracht. Hier hebben we afscheid genomen van de familie, wel met wat tranen, maar we waren ook heel benieuwd wat ons te wachten stond!
De vliegreis kon beginnen! Met 2 hele zware koffers hadden we ingecheckt. Vervolgens zijn wij door de beveiliging heen gegaan en onze paspoort laten zien.
Na de beveiliging, kwam Leonie er tot haar grote schrik achter dat haar ID-kaart kwijt was. We hadden nog een halfuur om onze vlucht te halen en een ID-kaart was echt nodig om Engeland in te komen!
In paniek zijn wij naar de marechaussee gerend. Hier stuurde ze ons door naar de afdeling Lost&Found. Dit zat aan de andere kant van Schiphol, dus met onze zware koffers zijn we heel Schiphol weer over gerend. Bij lost&found hadden ze niets gevonden, dus we konden weer terug naar de marechaussee. Het enige wat we nog konden doen was een nooddocument aanvragen, maar de vraag was of Leonie dan de vlucht kon halen... Een marechaussee zorgde dat de juiste documenten alvast doorgestuurd werden en liep vervolgens met Leonie mee. We moesten weer helemaal naar de vertrek-en aankomsthal. Leonie is heel Schiphol afgerend en mocht overal achterlangs en tussendoor. Leonie heeft dus een hele rondleiding op Schiphol gehad :)
Gelukkig was de vlucht vertraagd, waardoor Leonie met een bezweet hoofd toch nog nét het vliegtuig in kon stappen. Echt enorm veel geluk gehad!
Na 5 kwartier waren we geland in Bristol. Hier hebben we afscheid genomen van andere dames die met ons meereisden... Met onze zware koffers moesten we nog met de trein naar Trowbridge reizen.
Na een uurtje waren we op het station in Trowbridge aangekomen. Hier heeft onze verhuurder ons opgehaald met de auto. De verhuurder heeft ons gelijk de school laten zien en de supermarkten.
Na een korte instructie over het huis zijn wij even naar de stageschool geweest om wat papieren te ondertekenen. De school ziet er totaal anders uit dan in Nederland. De school is heel vrolijk met allemaal kleuren en kunstwerken van de leerlingen. Ook is hier veel ruimte om groepsoverstijgend te werken. Dit betekend dat de kinderen van verschillende groepen samen werken. Ze werken hier aan de hand van projecten. Zo is nu het thema het koningshuis.
Op zaterdag kwam er bezoek voor ons. Bij Rianne is haar gezin op bezoek gekomen, die zitten in een huisje een kwartier van Trowbridge vandaan. Rianne heeft met haar familie een kijkje genomen bij de White Horses.
Van Leonie is haar zus gekomen. Die zijn zaterdag naar het stadje Bath geweest. Dit is een oude Romeinse nederzetting. Het is een enorm mooi stadje! Hier hebben we thee gedronken en scones gegeten.
Op zondag zijn we naar de kerk gegaan. De kerk begin hier pas om half 11, dus we kunnen heerlijk uitslapen :) De kerk staat in onze achtertuin. Dit is eigenlijk een klein schuurtje met 5 kerkbanken erin. De kerk bestaat uit 12 leden. Met al ons bezoek hebben we gezorgd voor een flink aantal kerkgangers.
Morgenmiddag hopen we kennis te maken met onze stagebegeleiders en stagegroep. Dinsdag gaat onze stage echt beginnen, spannend!
Groeten uit Engeland!!!
Riannne en Leonie

• 28 April 2019 - 13:58

Opa En Oma Schaap:

Dag lieve meiden,
    Dat was best wel een avontuur zeg, jullie reis begon al spannend!
    Maar hoe is het afgelopen, de ID-kaart nog gevonden, of op een andere manier opgelost?
    De omgeving ziet er heel mooi uit, dus genieten en tot rust komen. Wat leuk dat jullie de school al konden bezichtigen. Ik vind onze scholen ook al best fleurig en gezellig vergeleken met vroeger, dus ik ben heel benieuwd!
    Het onderwijs klinkt montessori-achtig of jenaplan, ook daar ben ik benieuwd naar.
    Houd ons maar op de hoogte en over afzienbare tijd komen wij een snuffelstage doen.
    Wat zal de kerk blij geweest zijn met de nieuwe bezoekers, was het een mooie dienst en goed te volgen?
    Groetjes, succes en geniet van alles,
    opa en oma Schaap!

• 29 April 2019 - 12:45

Oma Eikelboom:

Wat een spanning die reis van jullie. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Nu genieten maar van alles wat jullie gaan beleven. Ik ben heel benieuwd. Kunnen jullie je goed redden met de taal en kunnen jullie alles goed begrijpen.Leuk dat Eileen ook nog een paar dagen bij jullie is. Geniet maar met elkaar.

Liefs, oma eikelboom

• 29 April 2019 - 16:48

Oma En Opa Van Essen:

Hallo Leonie en Rianne,

Fijn wat van jullie te horen.

Wat is dat een toestand geweest op Schiphol.
    Goed dat je dat zo actief hebt opgepakt!
    Wat zal dat spannend voor jullie geweest zijn.
    We denken dat de duur van de vlucht veel tekort was op een beetje bij te komen
    Gelukkig dat ze je op het vliegveld zo goed geholpen hebben en ook je
    dat je vlucht nog vertraagd was.
    Zo is alles toch nog goed gekomen.
    Fijn dat Eileen en de familie van Rianne bij jullie zijn!
    We wensen jullie een fijne tijd in Engeland.
    Lieve groeten van Oma en Opa.

• 01 Mei 2019 - 17:18

Leonie Van Essen En Rianne Schaap :

Ha alle Opa en Oma's, de ID-kaart is gelukkig gevonden... Het was inderdaad een hele toestand.
    De kerk hier heeft inderdaad een verdubbeling van het aantal bezoekers. De taal is soms nog was lastig te volgen, maar dat went ook heel snel....